lördag 19 september 2015

Jordgloben och anslagstavlan

Hej hopp!
Jag har målat om en anslagstavla med vanlig väggfärg. Då smälter den liksom in bättre och jag ser mina lappar med anteckningar.
Själva globen är gammal och av glas, fick den i julklapp av min sambo för ett par år sedan.
Snurrar gör den dåligt, men lyser gör den fint.
Fjädergrejen är ett medicinhjul som jag köpte i New York och bilden i ramen visar en liten grabb på Newfoundland som kör mjölk i en liten hundsläde.
Post-it-lapparna hjälper mig med en ny berättelse. Olika färger för karaktärer och tempo.
Rött är när det hettar till. :)

Ha det fint!
/T

2 kommentarer:

  1. Vacker jordglob! Även om gränserna ändras och städer byter namn så förblir konturerna desamma. Härligt minne från en svunnen tid - så mycket har ändrats, men så mycket är sig likt!

    Ha en fin söndag!

    /Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Monica. Vad kul att du kommenterar här :)
      Ja visst är det fint med äldre glober fast de inte är helt korrekta längre.
      På sätt och vis är det bra för då får man ju något att prata om mellan varven :)
      Ha en fortsatt skön söndag!
      / Therese

      Radera