fredag 16 september 2011

Fredag

Fåret Shauna
Godmorgon världen!
Inget regn idag. Dags att städa inför hösten. Ja ni vet, plocka undan avlidna sommarplantor, ställa bort krukor och så, och göra krans av rönnbär. Nu brukar jag ta fram en ljusslinga också.
Jo, det är länge till jul. Men om man sätter den inuti en sådan där stor lykta för blockljus ser det inte så desperat ut. Dessutom blir det mysigt.

På gården har jag en lösspringande kanin som heter Nelly. Nelly jagar bilar. Dessutom är hon lite väl kärvänlig med traktorer. Ingen vet varför. Bara att vi måste åka iväg lite försiktigt när vi ska till stan, så att inte Nelly blir platt. Hoppsan nu flög en pippi in i rutan, bäst jag går ut och kollar hur det gick...
Tur! Det gick bra. Alltid så tråkigt när det inte gör det.
Ha en bra fredag. Ta nåt gott till fikat vet jag.
Det tänker jag göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar