måndag 19 september 2011

Allt var snyggare förr...

Jo, jag tycker det. Om det mesta. Kläder tillexempel och möbler. För att inte tala om bilarna. Dessutom kan jag bli saligt nördig av äldre "manicker." Radioapparater, kameror, uråldiga elvispar och mystiska lådor med knappar på, som jag inte har en aning om vad de ska användas till.
Nä, jag köper inte hem allt jag ser föstås, det vore ju bara för dumt och otroligt platskrävande. Men jag pillar gärna. På bakellittelefoner med vev och grammofoner med detsamma och på nallebjörnar som brummar om man vänder dem upp och ned.

På bilden står mormor och ler. Där till vänster med den tjusiga hatten. Hon hade många motton; ett av dem var "Köper man billigt, köper man dyrt!" Det sades alltid med en väldig schvung, och jag trodde henne inte förrän jag blev vuxen och insåg att hon förmodligen hade rätt. Det hon handlat, det höll. Än idag anväder jag vissa av hennes kläder som har sådär en sexio år på nacken, och jag ångrar att jag kastade bort den ljublå elvispen av märket Peugeot som var hennes och som lät som en ilsken geting på speed.

Ha en bra måndag:)

1 kommentar:

  1. Hej Therese. Vilken fin blogg du har.
    Simon berättade om den för mig och jag blev nyfiken. Jag puffar lite för din fina blogg på min, så kanske någon fler hittar hit.
    Ha en bra dag, vi hörs...

    SvaraRadera