lördag 27 december 2014

The Light in Your Window


Hoppas att ni har haft en fin jul.
Så här på annandagen tog jag och vovven en promenad just innan gryningen. Det är en underbart magisk tid på dygnet att vistas ute så här vintertid tycker jag. Det känns som om man befinner sig mitt i ett julkort eller i Tomten av Victor Rydberg som Harald Wiberg illustrerade.
Sedan när man går där i det blånande mörkret ser man hur det lyser i något fönster halvt dolt bakom skog, och medan det sakta ljusnar hör man åns kalla brus mellan is och sten.
"Hope you had a good Christmas.
This morning I took puppy for a walk just before dawn. It is a wonderfully magical time of day to be outdoors this time of the winter It feels like you are in the middle of a Christmas card or in the poem/story Tomten by Victor Rydberg Illustrated by Harald wiberg.
Then when you walk there in the bluish darkness You see the ligth from a window half hidden behind the forest, and while the morning slowly brightens you hear the river's cold noise between ice and rocks."
Bild ur Tomten av Viktor Rydberg och med Ilustrationer av
Harald Wiberg 1960.
Jag hittade den här juliga videon med The Once i mitt Facebookflöde morse. Den fick mig att sakna Newfoundland och människorna där. Det är konstigt.
Jag tror aldrig att den saknaden kommer att gå över helt. 
Jag satte rötter i klippskrevorna där borta. 
"I found this Christmassy video with The Once in my Facebook Feed morning. It made me miss Newfoundland and the people there."


The Once är en skönsjungande trio från St.John´s som varit på turné med Passenger under det gångna året. Här hittar ni mer musik med The Once och Passenger. http://www.theonce.ca/media/

Ha en fin helg!
Bästa hälsningar från T
All the best!/T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar