torsdag 4 december 2014

Sköna december, Lovely December

Det är sköna dagar just nu. Mörka mornar och blå gryning, korta dagar och blå skymning. Julmusik i radion och inte så mycket måsten...eller...JO. Men jag vill inte ha en massa måsten till jul. Har redan provat det i en massa år ser ni, och det var inte någon vidare idé.
There are good days right now. Dark mornings and blue dawn. Short days and
blue dusk. Chistmas Music on the radio, 
Yesterday morning the friends had a cozy time
in the sofa. Nissen trying to wake up before gettng to school.
Om det inte var så kul med jul, och att få ge gåvor, skulle jag kanske sälla mig till er som slutat med julklappar. Men man behöver ju inte ge något stort eller dyrt tänker jag. Bara något som man tänkt lite extra på. Så jag fortsätter ett tag till.
Ibland är plånboken lite smalare än vanligt. Då får man vara lite mer påhittig.
Jag brukar alltid göra några hemgjorda saker hur som helst. Ifjol blev det hjärtan av ylle och fårskinn, i år blir det några små hjärtan av pärlor och tråd. Sedan får vi se. Jag har ett annat projekt på gång också men den som ska få den hemmafixade klappen läser min blogg så det får vi allt hålla tyst om här.
I´m trying to make some homemade ornaments to give away,
Hoppas att ni alla har en fin torsdagskväll!
Må så bra!
All the best!/T

2 kommentarer:

  1. Så fint du gör min duktiga vän.Och så fina hjärtan ! Duktiga du ! Så mysigt ni ser ut att ha det. Ha en underbar advents tid. Kram Ruth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fint du skriver! Hoppas att ni också har en fin adventstid trots det förvirrade vädret. Men man har ju inte mysigare än man gör sig :) Kram från mig

      Radera