söndag 17 augusti 2014

En vit stol blir svart, DIY-chair

Med lite svart färg, möbelspik från Jula och en bit gammaldags madrasstyg blev stolen så här fin.
Innan var den gulnat vit med ett rosablommigt, ganska slitet tyg på sitsen.
 
Nästa projekt blir att fixa tv-bänken och därpå bordet i vardagsrummet. Har bestämt mig för att inte köpa något nytt på ett bra tag. Loppisfynd och saker vi fått till skänks av goa vänner (efter branden) ska få ett nytt liv istället.

With some black paint, furniture nails from Jula and a bit old-fashioned mattress
fabric the chair became something else.
Before it was yellowed white with a, pretty worn pink  floral fabric on
the seat.

 
Ha det gott allihop!
All the best!
/T

4 kommentarer:

  1. Wow vad snygg den blev Kram/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva! Jo jag tyckte också det blev bra, och billigt när allt fanns hemma utom stiften som kostade 19 kr :) Kram!

      Radera
  2. Ännu ett projekt och så lyckat! Snyggt med madrasstyget till den stolen. Och så gillar jag din bild med taket och månen!
    Ja hela din blogg gillar jag, så nu har jag lagt till dig, tänker inte tappa bort dig. Jag hade massor att läsa ikapp sedan sist.
    Allt gott till dig!
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å tack så mycket! :)
      Kul att du gillar det. Härligt att se att man har några livs levande läsare och inte bara en massa robotar (mycket konstig spam på sistone.)
      Jag tycker mycket om din blogg och har den på min läslista.
      Ha det så bra!
      Kramar
      Therese

      Radera