söndag 21 oktober 2012

Eastcoast trail Father Troy’s Path Torbay-Flatrock

Vi följde med på en tur i det fina höstvädret. Vår grupp valde tillsammans att gå den lite längre vägen som erbjöd mer utsikt och lite mer branta partier. Det tog ungefär fyra timmar att ta sig mellan Torbay och Flatrock längs klippkanten och via en skogsstig. Då stannade vi för fikapaus på den högsta utsiktspunkten, och blev kvar en god stund nere i Flatrock där alla njöt av solen och vågorna som stänkte kaskader många meter upp i luften.

På väg från Torbay passerar vi en skyddad liten hamn

Klippkanten stupar brant och raggig, och den här delen av
leden håller sig alldeles intill.

Här växer gott om små vilda nypon

Några deltagare på väg mot en brant stigning.
Fika med utsikt. Vi ligger på solsidan och tar igen oss
medan vågorna slår tungt mot klippkanten alldeles intill.

Vitnat virke biter sig fast vid branten
På väg ned mot Flatrock. Vi ska gå ut på klippan.
Turkosa vågor med en regnbåge på toppen.
(synd nog syns det inte på bilden.)

 Rullar in med ett splash!
Albin känner livet i sig


Hoppsan det blev en visst blöt kameralins där. Det stänkte
på mig också och jag stod en bra bit bort.

Framme i Flatrock 

4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder med din underbara text. Jag fick allt lite vattenstänk på mig, jag med.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Så stort havet är, Aleån här hos oss tycks fånig att jämföra med.
    Snygga bilder, de ger en känsla av... WOW!
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  3. JO, det är så stort så stort, och jag längtar emellanåt till ån därhemma. Det kändes som WOW, kul att bilderna kunde förmedla det:)

    SvaraRadera