fredag 19 oktober 2012

A cup of coffee at TheRooms

Man ser hur avslappnad jag ser ut i reflektionen på fönstret. Sitter där i godan ro och myser i solen med kaffekoppen och utsikten. Sämre kan man ju ha det.
On a thursday morning there were only a few visitors at TheRooms.
Me and Albin had a really nice cup of coffee.


Då visste jag inte förstås att jag en timme senare skulle missa bussen, och hinna oroa mig för hur sjutton vi skulle ta oss tillbaka till Mount Pearl i tid för att hämta lilleman från skolan. 
Inte heller anade jag att en annan buss skulle dyka upp så där mitt i alltihop.
Det gjorde den(trots att den inte fanns på min tabell) och stannade gjorde den också när undertecknad rusade över övergångsstället och viftade och stod i.
"What kind of Crazy people are you, running about in the middle of the street? undrade den fryntlige busschauffören. "Were Swedes", sade jag, som om det var någon ursäkt.
Det var det tydligen för vi fick åka gratis.

Picture taken from observation deck 
Nu har vi lärt oss att busslistor på nätet inte alltid är uppdaterade, och återigen fått bekräftat hur gästvänliga och supertrevliga människor det finns här.
Det blir en kopp kaffe med utsikt nästa vecka igen.

Ha det gott/T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar