torsdag 2 februari 2012

Minus tjugofem och klarblå februarihimmel

Hade en trevlig konversation med denna lilla Hacke
 Det är kallt och underbart idag. Elden sprakar i kökspannan och alla djuren har fått sitt. Nu väntar en kopp starkt eftermiddags kaffe och en stund med Nissens Briotågbana och så pennan och blocket som kanske ger något idag. Några rader det lyser om... helst.

 Just nu är jag bara så glad att pappas lägenhet är tömd och urstädad och att han har det bra på äldreboendet och att just nu när det är så kallt så kommer han inte att gå ut och gå vilse...Skönt!


Nu är det snart vår. För varje dag som går stannar ljuset längre. Och solen lyser mildgul mot den klarblå februarihimlen. I just love it!

2 kommentarer:

  1. Ja nu har vargavintern kommit hit. Som den vinterhatare jag är så håller jag andan och väntar att kylan skall släppa sitt grepp. Men just nu sjunker temperaturen sakta men säkert, i Brännberg har vi nu -34.7
    Stön!
    Ha det bra trots kylan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hans!
      Vi fick nog aldrig kallare än dryga trettiotre här. Det räcker för en vinterälskare som mig:)
      Ha det bra i kylan och håll inte andan för länge. Det blir vår snart, jag lovar:D

      Radera