tisdag 4 oktober 2011

Skrivardag


Intill mig på fönsterbänken står den knorviga Hoyan och blommar.

Skrivardag idag. Ska ge respons på sex berättelser skrivna av andra deltagare vid skrivkursen.
Har nästan hunnit med de tre första och hjärnan känns lite mör.
Tar paus med kaffe och lite "annat" skrivande:)
Det är svårt att ge konstruktiv kritik. Inte för lite och inte för mycket. Positivt, men ändå tipsa om vad som kunde förbättras. Sedan ska man ge responsen utifrån den dramatiska berättarmodellen.
I mitt huvud ser allt jag läser ut som en film.(Ja, jag vet men även telefonkatalogen och trista räkningar kan ju få igång fantasin...) Den filmen ska man använda sig av nu när man går igenom var presentation, fördjupning, upptrappning, klimax, konfliktlösning och avslutning finns i de andras historier.
Jag jobbar vidare.
Ha en fortsatt bra tisdag/ Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar