fredag 14 oktober 2011

Kass på att städa, men bra på att äta choklad

Hallen igen i en tillfälligt städad fas.
Jag är kass på att städa. Blir uttråkad. Trots lämpligt musikval.
Fast musiken hjälper det gör den, bara man inte tar fel låt så man blir nostalgisk mitt i allt
och måste kolla något gammalt foto mitt i vaskningen.
Skafferiet är en klar farozon för oss kassa städare. Man blir aldrig så sugen på choklad som då,
när man passerar skafferiet med dammsugaren i högsta hugg. Kan ha att göra med att jag oftast på äkta mormorsmanér gör rent hus på just fredagar. Då får man en chokladbit också, när man är klar...
eller lite före...
Funderar på hur man klarar att ha inredningsblogg. Måste man konstant superstädat då?
Eller föser man undan ungarnas legobyggen och avkastade ryggor och tar en bild snabbt som attan.
Innan stöket fyller på sig.
Innan hallen invaderas av jumpadojjor och köksbänken av mjölkslabb och Oboypulver.
Ja, det tror jag bestämt att man gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar