onsdag 12 oktober 2011

Naturligt höstpyssel och obotlig advetsromantik

Här hade jag vit sprayfärg från dollarstore och virkade band från secon hand.

Idag hade jag idétorka vad gällde skrivkursen och tog istället en promenad för att hitta lite naturmaterial att höstpyssla med. Rönnbär har jag nästan glömt att samla i år, ett par klasar är allt jag har och det blir det ju inte så mycket pyssel av.Annars är de jättevackra när de har torkat tycker jag. Kottar har vi massor av här i fårhagen och kvistarna till kransar hittar jag också där. Påbörjade är de redan då djuren käkat upp allt smått på dem, och alla löv. Lingonris hittade jag på baksidan av huset, det ska också bli till kransar små och gröna.

Det gäller att plocka rönnbären i tid, innan fåglarna hunnit få med sig allt.
Ifjol hade vi kyrkstuga på julmarknaden och det var jättemysigt. Trots kylan var julstämningen otrolig. Vi sålde kransar, tavlor, fårskinn och allehanda hemgjort snask.
Det blir ingen stuga i år dock. Varken Lovisa eller jag tycker att vi har tid. Men kanske någon mindre julmarknad ändå.
Nu blev jag så där löjligt adventsnostalgisk igen...suck. Är visst obotlig. Vet att julen är komersiellt jippo...men hjärnan tar liksom inte in. I just love it:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar