måndag 24 november 2014

Risiga dörrkransar

Så här års blir jag lite extra pysselsugen och ni som läst förut vet kanske att jag alltid slänger ihop några riskransar höst som vår. För ett tag sedan blev det en sådan här, enklast möjliga;

Lite ris. 
Linda runt sälg eller björkris till en ring, Fäst med ståltråd där det behövs.
Jag sätter fast kottarna med det. Lite slarvigt sådär.
En tub vit färg låg framme och duttades på några av dem.

Klart! 
Nästa pyssel blev att pimpa fjolårets enkla krans med vit färg och lite bling.
Så här såg den ut förra hösten och närmare jul fick den lite röda dekorationer.
Nu har den legat i växthuset sedan i våras och blivit minst sagt risig så jag bestämde mig för att ge den en chans till                                                  
Fjolårets krans
Här är samma krans sedan jag satt på ny mossa och sprayat på
lite vitt. Nästa steg blir att sätta dit lite juligt bling.

Sedan ska jag fixa en kalender åt Nissen och så har jag hittat ett par rostiga metallringar som jag tänkte göra något av.
Bilder kommer snart!

Hemma hos Lovis har också tjuvstartat med julen;
Hemma hos Lovis


Må så gott!/T


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar