tisdag 25 november 2014

Korrekturläsning med arton kilo valp

Jag har suttit med korrekturen till min bok i några dagar, Den som kommit med posten från förlaget och som ska gås igenom innan tryck. Tänk hur man kan vrida och vända på orden och tänk hur en liten liten förändring i en text kan göra så jättestor skillnad. Nu har jag skickat iväg mina svar till min redaktör. Lite bollande hit och dit blir det säkert innan vi är nöjda, men sedan i december går den i tryck.

Som sällskap när jag jobbar med texten har jag Smulan. Sexton veckor och arton kilo.
Arton kilo bus som pinkar på sig och äter skor.
Som skäller på skuggor, och kramas som en brottare medan hon småtuggar på mina öron.

Så kan det gå.


Må så gott! /T




1 kommentar:

  1. Men vilken goding, underbart och småjobbigt på samma gång kan jag tänka mig!

    SvaraRadera