fredag 12 september 2014

Solrosor och supermånar, Sunflowers and Super moons

Hösten börjar komma. Ja, egentligen så är den ju redan här.
Fast vädret känns som sommar och flugorna surrar mot solväggen.
Nissens solrosor blommar äntligen, de har växt om honom med en decimeter. Trots att de skulle vara av den korta sorten.
På telefontråden sitter svalorna och tjattrar. Det börjar bli dags att ge sig av.
I år har det nog varit gynnsamt för dem, för de är fler än på länge.
"Autumn begins to come. Actually, it´s already here.
Though the weather feels like summer and the flies are
buzzing against the sunny wall.
Nissens sunflowers bloom at last, they've grown on him with 10 cm. Even though they were supposed to be of the short variety.
On the telephone wire swallows are chattering. It is time for them to leave.
This year has probably been beneficial for them, cause there is a lot of them."

 
Här kommer månen upp över skogen på andra sidan sjön. Jag står på
bryggan och fotar. Supermåne igen.


En stolt solrosodlare


 

Ha en underbar fredag allihop!
All the best!/T
Jag är lite mångalen. Så där så att jag måste knäppa kort på
den varenda gång den är full. Ibland ylar jag också. I smyg...




3 kommentarer:

  1. Vilka härlig bilder ! Ha en underbar härlig helg ! Kram <3

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva att det var jag.... Ruth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ruth! Ha det jättebra! Kram tillbaks <3

      Radera