lördag 14 september 2013

Sköna September

Har lite svårt att hålla mig i stan måste jag erkänna. Så ut till byn åker jag varje dag vare sig det behövs eller inte. Hittills har september bjudit på härligt sensommarväder, inte mycket kyla eller regn.
Mat lagar jag helst utomhus så här på helgen, på grillplatsen (kan inte förstå vem som har kommit på det där med att grilla nödvändigtvis ska vara någon sorts manlig sysselsättning... ;)
Eller på trangiaköket. Det gjorde jag faktiskt redan innan vårt hus brann ner. 
För att det är mysigt.
A small lunch, last saturday
Fast några kulinariska sensationer blir det knappast. Idag grillade vi hamburgare.
Men allt smakar ju bättre utomhus :)
Så blir det kaffe i växthuset medan hackspetten jobbar på i stolpen intill och katterna solar i rabatten.


Sommarens sista smultron.
The last wild strawberries picked today. Yummy!





Ha en fortsatt skön helg,
och du, andas ut och ta dig tid att se hur vackert det faktiskt är såhär i september.
Hälsar/T

"Have a great weekend,
and you, exhale and take the time to see how beautiful it really is in September.
Greetings / T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar