måndag 30 september 2013

En fågel i handen - A bird in my hand

Jag antar att ordspråket "En fågel i handen är bättre än tio i skogen." 
egentligen syftar på något helt annat än fåglar.
Fast när jag tittade igenom datorn efter husbilder hittade jag en massa bilder där jag håller i just fåglar som råkat flyga in i vårt hus eller i växthuset och där trasslat in sig så de behövt hjälp att komma ut.

"I guess the saying "A bird in the hand is worth ten in the bush."
actually referring to something completely different from birds.
But when I looked through the computer after home-images I found a lot of pictures where I have a bird in my hand. Birds accidentally flyw into our house or in the greenhouse, where entangled so they needed help to get out."

Det är inte var dag man håller i en svala.
Den här lilla trasten skrev jag om tidigare på bloggen.
Den unga skatan hade kört fast i växthuset och kilat in sig bakom
ett extraglas. Värst för  fågeln var nog ändå att våra två katter
spände ögonen i honom.
"The young magpie had stalled in the greenhouse and wedged in 
behind an extra glass. The worst thing for the bird was probably 
that our two cats fixed his eyes on him."
Kycklingar har det kläckts många av i ladugården. Det här är
en dvärgkochin.
        Pappa tyckte nog ändå att tio fåglar i skogen var bättre än en i handen, 
        trots att han på denna bild tagit hem ett par söndagsmiddagar.

      "Dad thought for sure to ten birds in the forest was better than one in the 
        hand, despite that he in this pic has brought home a couple of sunday
        dinners"
               
Nej, nu ska jag ut till byn!
Kanske kan jag fånga en fin fågel med kameran idag.
"Off to the willage now! 
Hope to catch a bird through the cameralens."
All the best!
Ha det så gott allihop!
/T


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar