tisdag 30 april 2013

Birds at Bowring. Fina fåglar i parken.



Får vi inget mer?
Det fina svanredet

Det är kul att stanna till i Bowring Park för att se hur våren framskrider.
Jag undrar om det är mamma eller pappa svan som ruvar på äggen. För det är ju så att hos knölsvanen ruvar båda föräldrarna.
Svanen puttar ömt på redet och lägger till ett par kvistar som hamnat för långt bort.


En skön Valborgsmäss och första Maj önskar jag er!
(Det firar vi inte här...Möjligen med en liten korvgrill i öppenspisen.)

Ha det gott!
/T

2 kommentarer:

  1. hej på er overthere!
    Vi har nu under snart två dagar haft förmånen att se din söta dotter här hos oss.
    Förstår att du längtar efter henne.
    Förövrigt tycker jag att våren hos er mycket liknar våren här i gamla sverige.
    Marine sitter här vid mig och skickar hälsningar och kramar från oss och Lars-Erik

    SvaraRadera
  2. Hej på er! Kul att höra ifrån er! Ja, längtar efter Lovis det gör jag minsann! Nu hoppas vi på fint vårväder när hon kommer hit. Det har varit bra i nästan två veckor så Newfoundländarna tror att det kommer att snöa, men det hoppas vi inte på :)
    Hoppas att ni allihop mår bra!
    Kramar och hälsningar tillbaka!

    SvaraRadera