söndag 27 januari 2013

Sådär

Hej på er därute!

Här sitter jag och försöker få begreppen att gå ihop. Det handlar om skrivkursen som har deadline igen, och om ett par dagar ska jag ha inledning och bakgrund klart på min uppsats, och därtill så många sidor jag bara kan lyckas få ihop på den andra texten, som är en ungdomsroman.
Det går sådär...

Inspirerande tekannan jag fick i julklapp, och en te-bok därtill.
Det är inte det att jag inte är inspirerad, eller har idéer, det är bara så svårt att få ner det kvalitativt på papperet...eller skärmen...

Sedan vårt hus brann har jag listat inventarier, och det är inte färdigt ännu. Titt som tätt kommer jag ihåg någonting som fallit ur minnet. En tavla, ett armband och det där skrivbordet som stod i Abbes rum...och mina skridskor...Fast å andra sidan de hade nog inget annat än nostalgivärde...och polkagrisrandiga remmar.
Jag håller på som bäst att leta lägenhet därhemma också.
Det går också sådär...
Stora krav har vi inte. Ändå verkar det svårt att hitta något i rätt prisklass som ligger i ett hyfsat område, och går att få in fem sängar i.
Nu gäller det ju inte att distraheras av sådana saker i skrivandet.
Koppla bort, koppla av, och koppla på.

Hoppas ni har det bra såhär i vinterkylan,
Kram/T




4 kommentarer:

  1. Att minnas alla prylar man har haft måste vara värsta gissningsleken. Memory med barnen tycker jag är nog svårt eftersom jag får stryk varje gång...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, barnen har bra minne minsann! Men så ska det väl vara, nya och fräscha hjärnor som dom har.

      Radera
  2. Ps Det var den sötaste the-kannan jag sett :)

    SvaraRadera