måndag 21 januari 2013

Åtta dagar i NewYork del 2

Ena dagen var det vinter och det snöade femton centimeter på en natt. Sedan gick det åska och jag såg med fascination från hotellfönstret hur blixt efter blixt prydde himlen över Manhattan. Jag räknade till tjugosex, blixtar alltså innan jag tröttnade och gick och lade mig. Åska på vintern är ju väldigt ovanligt för en Norrbottning som mig. Åska över NewYork tedde sig ännu mer spektakulärt, och vackert på något nästan filmiskt sätt.
Dagen därpå blev det fint väder igen och...höst. Åtminstone på denna bild över Oak Bridge där många människor tog sin söndagspromenad.

Genom räcket på  Oak Bridge vid Bankrock Bay
En så vacker liten bro.
Här hade vi roligt åt alla filmer och teveserier vi kom i håg
att vi sett denna bro i . Bow Bridge som den heter  fanns med
i  bland annat, Made of honour, Enchanted och Keeping the faith.
Urnorna är en exakt kopia av de som ursprungligen fanns på bron.
Byggd mellan 1859-1862, för den som undrar.


En park är nog bra. En park, och ett huvud fullt av fantasi
är ännu bättre.  Ett valv av sten, eller en magisk port...
Må så gott allihop!/T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar