söndag 4 november 2012

I ett hyrt hus på Newfoundland 1

Jag har fått förfrågan om bilder på hur det ser ut i ett hus på Newfoundland.
Det kan se ut så här;

Välkommen in!
Det här gillar jag. En bra bänk att baka på. Snygg också.
Köket har rejält skafferi man kan gå in i. 
Retrokänsla som man kunde bre på en del.
Lådhandtagen är samma som de vi har hemma hos oss i Sverige.
Stora sovrummet
 Detta hus är något år gammalt och vi hyr det möblerat med vitvaror och basutrustning, till kök och städ.
"Master-bedroom" är knasigt stort. Men bra om man vill gympa eller ta en liten svängom.
Badrummet som ligger i fil har bubbelkar med aningen opraktisk fast snyggt duvblå vägg bakom.

Stora badis, som man kommer in i  från stora sovrummet
 När man inte ska stanna så länge vill man ju inte skaffa sig onödigt mycket saker heller så rummen ser lite hotellaktiga ut. Hellre det kanske än att släpa hem en massa lull-lull när vi åker hem brukar jag tänka.
För vad har vi onödigt mycket av hemma? Just det. Prylar.
Kära prylar visserligen. De flesta helt värdelösa utom vad gäller affektion.
Här måste jag nog hitta något antikt eller galet udda för att falla för frestelsen att fylla upp resväskan. Vi får väl se...
Flickrummet. Här har jag snurrat inredningen ett halv varv,
sedan bilden togs. Så att man kan se ut genom
fönstret från sängplatsen. I detta läge såg man bara grannens
takpapp.
Trapphallen uppe
Hos Albin är väggarna mullvadsfärgade och alla möbler går i brunsvart. (Liksom golvet och alla golv i huset utom i badrummen.) De stora fönstren gör att det ändå känns välkomnande. Här skulle jag satsa på lite färgaccenter, om det var mitt hus.
Abbes lya.

2 kommentarer:

  1. Roligt att se hur ni bor i det bruna huset :)
    //Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fler bilder kommer, från det bruna vardagsrummet. Som ger en...Brun känsla:)

      Radera