fredag 9 november 2012

Fredagsfika - A cup of coffee and a friday snack

Om man ska ta sig en fika ute kan man snubbla in på Rocket.
Den ligger på Waterstreet och har mysig miljö och trevlig personal. 
Mat och fika lagas på plats och det doftar och smakar jättegott.
Härliga kryddor och färska ingredienser, som man vill att det ska vara. 
Man har bland annat vegetariska och glutenfria alternativ, vilket är bra för Abbe som annars får kämpa lite med att hitta något glutenfritt här i stan.
På tisdagar är det dessutom levande musik med lokala förmågor som spelar härlig folkmusik.


Idag, blir det dock inte någon busstur till stan för mig för jag så där ilsket ont i huvudet. Istället får det bli en tur till Maries på hörnet som har en gott frukostkanelbröd som passar alldeles utmärkt ihop med fredagskaffet.


Önskar er alla en fortsatt underbar fredag!
Ha det gott!/ T


2 kommentarer:

  1. Skönt med caféhäng, det hör som till vardagen var man än är i världen! Förstår att ni blir kvar i Canada ett tag, huset ser jättefint ut. Jag har länge varit nyfiken på Newfoundland, ända sedan jag läste Sjöfartsnytt, så det är extra härligt att se dina bilder och läsa om vardagen hos er. Ha det gott och trevlig helg!
    /Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Kul att höra att du också blev nyfiken av den boken.(Det där huset som ville iväg...) Så var det för mig också och när chansen att åka hit kom så var det ju bara att hoppa på.
      Trevlig helg och Ha det så gott!

      Radera