söndag 10 maj 2015

Dimmigt och dammigt

I morse vaknade jag av att solen sken rakt in i mina ögon. Klockan var fem och dimman steg över sjön. Sedan drog molnen igen och jag tog en hundpromenad.
Det är så vackert så här års. 
Just när livet vaknar efter vintern.
Den här bilden är från tidigare i veckan.
"Where the river meets the lake."
Sedan skulle jag städa. Det måste man ju ibland, fast man inte har någon vidare lust.
Särskilt när man bor på landet och har en stor dammig och vovve och en massa annat som skräpar.
I morse hittade jag hö i diskmaskinen.(Just saying...)

Så när jag hade städat halva huset tog vovven och jag en promenad till. Då fick vi sällskap av Abbe, Lovis och Nissen också.
"Our special place. My dad and some other willagers built this bridge in the
early 1980´s"
Den vårrusiga ån svänger snabbt runt kröken.
Och svämmar över gör det också...
"Some flooding by the riverbank"
Ha det så bra!
All the best!
/ T

2 kommentarer:

  1. Så vackert det är. Nu längtar vi dit och vi kommer den sjunde Lars-Erik, Staffan, Marine och jag
    Kram
    Eina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vad roligt. Då blir det liv i stugan igen :)
      Kramar från oss!

      Radera