onsdag 29 april 2015

Återbrukad bokhylla/ Recykled bookshelf

Jag fick en bokhylla som skulle kastas. En sådan där tredelad sjuttiotalsvariant i brun träfaner. Då vi har många fönster och bara korta väggstumpar mellan kunde jag inte få in mer än en del i taget.
Del ett målades vit och placerades i mitt lilla kontor/gästrum för att ge plats åt skrivaren och lite böcker. Den fick också klock-knoppar på dörrarna. Handtagen målade jag om från guld till svart/silver.
Del två som har vitrinskåp fick vara så brun som den var och hoppa upp i lek-teverummet på övervåningen. Del tre har jag inte plats för i skrivande stund. Den har barskåp med lyse, och sonen som är 21 tycker att den är cool så kanske tar han den till sin lägenhet.
"I got a bookcase that would be thrown away. One of those tripartite seventies case of brown wood veneer. Since we have many windows and only short wall stubs between, I could not get in more than one part of the bookcase at a time.
Part one was painted white and placed in my little office / guest room to provide space for the printer and some books. It also got clock knobs on the doors. The handles was painted from gold to black / silver.
Part two has a vitrine stayed brown as it was and was put in the play-TV room upstairs. Part three, I have no place for It has a bar cabinet with lights, and my son who is 21 think it´s cool so he may take it into his apartment."





Ha det fint!
All the best!
/T

En liten jämförelsebild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar