fredag 7 juni 2013

Fredag, sportsday och Bridget Jones frisyr.

Fredagskväll nu och mina ben är trötta efter några dagars promenader i motvind och en idrottsdag med Nisses skola där jag ställde upp som "hjälpfröken"
På idrottsplatsen blåste det stundom så mycket att fröken W skrattade och sade att i kväll (efter sex timmars sport i storm) skulle nog alla somna klockan sju, inklusive hon själv, bara hon lyckats få ner hårkvasten igen.
Jag frågade om hon sett Bridget Jones frisyr efter bilfärden med Daniel Cleaver, ur filmen Bridget Jones Diary. Det hade hon inte. Se den sade jag. Den är kul.

Veckan som gått har för min del inneburit en del promenader. I StJohns, där det finns mycket att titta på nu när alla trädgårdar blommar så härligt, och i Mount Pearl, där vägen till Nisses skola med fördel går genom parken.
Det finns många fantastiska gamla hus här i staden. Det här
är ett av dem.
Det enda jag har odlat här i StJohns är fem tulpanlökar :)
 Och så lite musik!
Ha en underbar helg.
Njut av de små ögonblicken :)
Hälsar/T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar