torsdag 3 maj 2012

Skrivkurs och längtan efter värme

Hej hopp!
Jag har inte haft så mycket tid att skriva på ett tag.
Jo, fast jag har skrivit andra saker förstås.
Vi har haft inlämning på sjuttiofem procent av manuset på skrivkursen.
Med det egna skrivandet och responsskrivning på fyra andra arbeten, och gården, och djuren, och barnen och allt annat vuxengöra (tanka, handla, städa, skjutsa, laga mat och fixa...Ja ni vet.)
Så har jag haft fullt upp.
Vi har varit månadens två kursdagar på Ltu också. Det är verkligen jättekul och jag rekommenderar varmt kurserna i Kreativt skrivande till alla som har lust att författa.
Idag när jag kom hem kvittrade fåglarna alldeles underbart härute och två gräsänder låg och simmade i en pöl på gårdsplanen.
Fåren ligger och idisslar i hagen och vänder nosarna mot värmen,
fast än är det inte mer än några plusgrader för det mesta och det blåser rätt kallt.
Så de har det nog rätt skönt i sina pälsar.(som snart ska bli klippta)
När isen går upp på sjön får vi en helt annan värme.
Dit längtar jag nu!

Ha det gott/T

Ibland räcker inte ens words klippa och klistra funktion,
och jag får ta till sax och tejp på riktigt:)
Nisses blomma har växt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar